Voetbalshirts van Clubs of Serie A

De voetbalshirts van de Serie A clubs staan in deze categorie: Juventus, AC Milan, Inter Milan, Napoli...

Serie A: de elite competitie van het Italiaanse voetbal mannelijke

Serie A is de professionele voetbalcompetitie waar het niveau het statement van Italië is.

Serie A bestaat uit 20 Italiaanse teams die in wedstrijden spelen en terugkeren van augustus tot mei-juni. Het kampioenschap bestaat uit 38 dagen, zodat de 20 clubs twee keer tegen alle andere clubs kunnen spelen, een keer thuis in het stadion en een keer uit in het stadion van de tegenstander.

De FIGC - Lega Serie A organiseert dit Serie A-kampioenschap sinds de oprichting in 1898. Alle clubs die aanwezig zijn in dit kampioenschap zijn professionals. De drie clubs die op de 18e, 19e en 20e plaats in het kampioenschap eindigen, degraderen automatisch naar de lagere divisie, in de Serie B. Wat de top van de ranglijst betreft, wint de 1e in de ranglijst de titel van Italiaans kampioen genaamd "Scudetto" en de clubs op de 2e, 3e, 4e en 5e plaats kunnen aanspraak maken op een kwalificatie in de Europese bekers, dit zijn de Champions League en de Europa League.

Grote clubs delen regelmatig deze eerste plaatsen en strijden elk seizoen om de titel nationale hoogste.

Voor veel voetbalfans is de Serie A Voetbalkampioenschap ter het meest tactische wereld. De Italiaanse clubs, die bekend staan ​​om hun tactische strengheid in de offensieve en vooral defensieve fasen, zijn het hele seizoen in de competitie verwikkeld in echte gevechten om op de best mogelijke plaats te eindigen. Het Italiaanse kampioenschap is een van de meest bekeken ter wereld. Lang beschouwd als het beste kampioenschap ter wereld, vooral in de jaren 1990 en 2000, is het kampioenschap op dit moment iets minder in zicht, in tegenstelling tot de Premier League of La Liga. Veel Italiaanse clubs lijken achter te lopen op andere Europese clubs, qua renovatie, infrastructuur... De terugkeer van de Serie A naar de top zal waarschijnlijk door deze modernisering gaan. Het Italiaanse kampioenschap bezet nu de 4e plaats in de UEFA-ranglijst van de beste voetbalkampioenschappen van Europa. In het gevecht met de Bundesliga op de 3e positie en voor de Ligue 1 op de 5e plaats.

Tijdens de geschiedenis van dit kampioenschap hebben verschillende grote Italiaanse clubs zich onderscheiden door hun titels en hun prestaties op het veld.

Welk Serie A voetbalshirt kiezen?

In deze categorie gewijd aan voetbalshirts club Serie A, raden we je aan om alle clubs in het Italiaanse kampioenschap te vinden via hun verschillende winkels en aangeboden producten. U vindt er alle officiële collecties van je favoriete club daar vinden, of ze nu trainen outfits met training-top, broeken, shorts,trainingspakken,outfits lifestyle met sweatshirts, t-shirts, broeken of zelfs sportkleding. Overeenkomen met voetbalshirts, voetbalshirts en voetbalsokken.

Juventus voetbalshirts

Juventus is het echte hoofd van deze Italiaanse competitie. Van de 118 edities heeft de Old Lady's club 37 Scudetti gewonnen, waardoor het grotendeels de meest succesvolle club in Italië is. Sinds 2012 heeft de club ook 3 sterren boven het clublogo omdat hij 30 Italiaanse landstitels heeft gewonnen. Juve won hun eerste titel in 1905, waarmee ze het grote Genua uit de vroege dagen van Calcio ten val brachten.

Juventus beleeft momenteel een gouden periode voor de overname van de club door Andrea Agnelli in 2010, na 8 opeenvolgende titels Italiaans kampioen in de afgelopen 8 seizoenen. Antonio Conte werd vervolgens aangesteld als coach in 2011 van dit ambitieuze Juventus. Hij behaalde geweldige prestaties op nationaal niveau door 3 opeenvolgende scudetti te winnen met geweldige spelers in zijn team, zoals Andrea Pirlo, Gianluigi Buffon, Arturo Vidal, Paul Pogba, Claudio Marchisio of zelfs Giorgio Chiellini. Massimiliano Allegri Vervolgens volgde hem in 2014 op met nog steeds dezelfde ambitie op nationaal niveau, om de trofee van kampioen van Italië op te tillen. Dit deed hij tot zijn vertrek bij de club in 2019 ten behoeve van Maurizio Sarri. Allegri is er zelfs in geslaagd om de club 2 keer naar de Champions League-finale te brengen, in 2014/15 en in 2017/2018, beide verloren van FC Barcelona en Real Madrid. Met Cristiano Ronaldo, Paulo Dybala en Miralem Pjanic in de gelederen vandaag, is de Juventus-club van plan om deze trofee terug te brengen naar Turijn om eindelijk zijn 3e EK-titel te vieren.

Juventus heeft dit seizoen 3 nieuwe shirts onthuld en besloot iedereen te verrassen met zijn leverancier van adidas-uitrusting. Juve heeft besloten hard toe te slaan met hun nieuwe in strijd is met thuisshirt, dat volledig de codes van het gebruikelijke thuisshirt van de club. De graphics die tot op de dag van vandaag worden gebruikt sinds 1903 en sindsdien worden gedragen door zoveel geweldige spelers zoals Del Piero, Platini, Zidane, Nedved, Pirlo en zoveel anderen, zullen dit seizoen 2021/22 niet meer worden overgenomen. De club wil de afgelopen seizoenen zeer innovatief zijn, vooral met de verandering van het logo, en presenteert dit jaar een tuniek waarbij de witte en zwarte strepen plaatsmaken voor twee eenvoudige delen, een zwarte en een witte. De rechterkant van het voorste deel is wit, met een zwarte rechtermouw, terwijl aan de andere kant het deel zwart is en de korte mouw wit is. Tussen deze twee zwart-witte delen speelt een dunne roze verticale streep de scheiding tussen de twee kanten. Dit is goed gecentreerd op de trui. Het logo van de Jeep-sponsor van de club is boven deze lijn geplaatst, in het midden van de voorkant van het shirt. Roze wordt op dit shirt gebruikt om te herinneren aan het eerste officiële thuisshirt dat de Juventus-club tijdens hun debuut droeg. Veel truien hebben de afgelopen seizoenen deze roze kleur overgenomen, bijvoorbeeld in 2015/16. Het adidas logo is zwart aan de witte kant en het Juventus logo is wit aan de zwarte kant. Om het officiële thuis tenue compleet te maken, wordt het shirt gedragen met een geheel zwarte korte broek en zwarte sokken. De kraag van dit shirt is rond.

Dan is het tweede shirt, het shirt, gedragen door Juventus tijdens het uitspelen dit seizoen en dus buiten het Allianz Stadium, de hoofdkleur creme wit. Rode details zijn zichtbaar op dit shirt met het adidas-logo, het Juventus-logo en het Jeep-logo. Details aan het einde van de korte mouwen zijn ook rood. Juventus presenteert bij een shirt met lange mouwen adidas. Camouflagepatronen zijn overal te vinden op Juve uit voetbalshirt. Deze trui maakt gebruik van een aansluitende V-hals dicht bij de nek.

Ten slotte maakt het derde en laatste shirt Juventus-gebruik van technologie CLIMALITE-, waardoor de absorptie van transpiratie wordt bevorderd. Dit shirt is helemaal blauw met wat zilveren details zoals het adidas logo, het Juventus logo en het Jeep logo. Zilveren details zijn ook zichtbaar aan het uiteinde van de mouwen en op de schouders met de 3 adidas strepen. Deze Juventus voetbalshirts zijn allemaal verkrijgbaar bij Foot-store in de volwassen maten S, M, L, XL, XXL, in kinder- en babymaten. Steun Juventus met deze Replica-truien.

AC Milan voetbalshirts

AC Milan is een andere reus van de Italiaanse competitie met 18 overwinningen Scudetti. De club heeft een ster op zijn trui, terwijl hij wacht op nog twee kampioenschappen om een ​​tweede ster toe te voegen.

De Milanese club was de tweede Italiaanse club die het kampioenschap won na Genua, in 1901. Om de grootsheid van deze Italiaanse club met de kleuren rood en zwart op te roepen, is het onmogelijk om niet de 7 grote Champions League op te roepen, die de trots zijn van de Rossonero mensen. Dit is het op één na hoogste totaal in Europa na Real Madrid en hun 13 Champions Leagues.

In de vroege jaren 2000, met Carlo Ancelotti aan het hoofd, boekte de Italiaanse club een reeks nationale en internationale successen. De club had toen zeer goede spelers op alle posities, met Kakà, Pirlo, Cafu, Chevtchenko of Maldini. Deze AC Milan kreeg ook de bijnaam "The Meravigliosi" in een bieding van de bijnaam gegeven aan Real Madrid van de Galacticos.

Het laatste decennium was echter veel gecompliceerder voor Milan, na het vertrek van Carlo Ancelotti, Paolo Maldini en Kaka. De club worstelt vandaag om de eerste plaatsen in de te heroveren Serie A en zo Europa te vinden. De terugkeer van Zlatan Ibrahimovic dit seizoen zal waarschijnlijk goed zijn voor dit AC Milan dat de afgelopen seizoenen verloor.

AC Milan heeft ook zijn 3 nieuwe voetbalshirts voor dit seizoen 2021/22 onthuld. Uitgerust door het merk Puma, heeft de Rossonero-club een thuisshirt dat over de hele wereld herkenbaar is met zijn traditionele rode en zwarte strepen. De Milanese club heeft deze kaart dit seizoen opnieuw gespeeld door een thuisshirt te onthullen met veel fijne zwarte en rode strepen over het hele shirt. Ook dacht hij veel na over de badpakken van de jaren 50 en 60. Witte details maken dit shirt compleet zwarte ronde hals met, met name met de logo's van de sponsors Puma en Fly Emirates. Om de outfit compleet te maken wordt de huid tuniek gedragen met een witte korte broek en witte sokken.

Het weg jersey Milan club is helemaal wit, die doet denken aan het succes van het grote AC Milan met deze witte trui, met name tijdens de 6e Champions League won in 2006. Op deze jersey, twee gekleurde banden verschijnen ook op de schouders, een zwarte streep op de rechterschouder en een rode streep op de linkerschouder. De kraag van deze trui is licht V. Verkrijgbaar voor heren, dames en kinderen, in alle maten bij Foot-store.

De derde trui van AC Milan is veel minder traditioneel en iconisch dan de vorige twee, omdat hij grotendeels zwart is met rode vlekken over de hele borst. De weinige witte details van dit shirt zijn met de Puma-logo's, één op elke schouder en één op de rechterborst. Aan de binnenkant van de kraag van dit shirt is ook een groen wit rode Italiaanse vlag te herkennen.

Voetbalshirts Inter Milan

Inter Milan is de grote historische en naburige rivaal AC Milan. De twee clubs delen hetzelfde stadion "San Siro” met 80.018 zitplaatsen. Maar in tegenstelling tot zijn buurman evolueert Inter onder de kleuren blauw en zwart. Met 19 gewonnen Scudetti klom de interniste-club naar de tweede plaats op het podium, net als AC Milan, maar blijft ver achter Juventus en zijn 37 titels. Inter Milaan en hun supporters hebben een historische treble bereikt, die geen enkele van hun Italiaanse rivalen tot op de dag van vandaag heeft kunnen bereiken. Dat wil zeggen het winnen van het kampioenschap, de Italiaanse beker en de Champions League in hetzelfde seizoen! Voor Inter wordt dit seizoen 2009/2010 als een echte inwijding beschouwd. Toen onder leiding van José Mourinho, Javier Zanetti, Diego Milito, Samuel Eto'o of zelfs Stankovic, had Inter Milaan indruk gemaakt op Europa met zijn waarden van opoffering en zijn defensieve strengheid.

Maar sinds dit seizoen is er aan de kant van de Nerazzurri niet veel gebeurd, omdat er de afgelopen 10 seizoenen geen titel is gewonnen. Net als zijn buurman AC Milan moet de club zo snel mogelijk terugkeren naar de Italiaanse en Europese toppen. Daarom deed de internistische club een beroep op een ervaren man, Antonio Conte, om de winnende machine te herstarten. Inter Milan is dit seizoen veel competitiever en vecht voor de Scudetto, wat een goed voorteken is voor de toekomst en vooral voor de concurrentiekracht van het kampioenschap met Juventus.

Inter Milan en zijn materiaalleverancier Nike willen innoveren in vergelijking met andere seizoenen en het traditionele clubshirt, zonder noodzakelijkerwijs alles op zijn kop te zetten en daarmee de geschiedenis van deze club te respecteren. De iconische kleuren van de Internazionale club zwart en blauw zijn behouden en de verticale strepen zijn nog steeds aanwezig. Nike heeft eenvoudig gekozen om bevatten. thuisshirt een blok van diagonale strepen op dit Inter die lange verticale strepen van oudsher op dit overhemd zou breken Witte details verschijnen op het shirt met de Nike en Pirelli sponsorlogo's, maar ook op de V-hals en het uiteinde van de korte mouwen van dit shirt. Verkrijgbaar in Vapor-versie, topklasse die de ademhaling bevordert en met een aansluitende snit, en in Replica-versie.

De weg overhemd is zich zeer verrassend voor Inter met zijn smaragdgroene kleur voor dit 2021/22 seizoen. Dit shirt heeft bewezen een enorme hit te zijn bij clubsupporters. De prachtige zwart-gouden details bij de V-hals en korte mouwen van de trui werken noodzakelijkerwijs in zijn voordeel om fans en liefhebbers te verleiden.

Voor deze derde trui knipoogde Inter naar hun oude sponsor Pirelli zoals deze werd onthuld tijdens het auto weekend op Monza. Nike's marketing clichés plaatsen deze derde trui van Inter duidelijk in het midden van het circuit van de Formule 1. Volledig zwart, de trui heeft zeer zichtbare neon gele details. Het Pirelli-logo is in rood geschreven op een enorm geel blok. De ronde hals en de korte mouwen hebben ook gele details met deze fijne lijn. Nike gebruikte zijn legendarische 'Nike Futura'-logo voor dit shirt door Nike-tekst boven de Swoosh aan te brengen.

Voetbalshirts AS Roma

DeRoma won slechts 3 keer deze beroemde Italiaanse competitie, maar betekent zoveel voor Calcio.

Roma is een club emblematische van Italië en de stad Rome, vooral dankzij het enthousiasme van hun supporters in Stadio Olimpico en de liefde voor de shirts van hun spelers. Grote namen hebben de Roma-trui gedragen en prachtige liefdesverhalen tussen club en spelers zijn ontstaan ​​in Rome. Dit is het geval van Francesco Totti en Daniele De Rossi in het bijzonder die hebben beiden gedragen de giallorosso trui voor vele seizoenen.

De club staat nog steeds bovenaan in het Serie A-klassement, maar is er zelden in geslaagd te doen wat nodig is om naar de top van het podium te klimmen. De laatste Scudetto gewonnen door Roma dateert van 2001, toen geleid door een explosieve aanval bestaande uit Batistuta, Montella en Francesco Totti.

AS Roma draagt ​​de historische kleuren van de Eeuwige Stad, Rome. De materiaalleverancier Nike heeft daarom iets te doen om verhalen te vertellen door middel van zijn nieuwe truien voor de club in Rome. Dit seizoen liet de apparatuur fabrikant zich inspireren door de god Jupiter. Zoals gebruikelijk in zijn paarse kleur, het thuisshirt presenteert haar originaliteit op het niveau van de V-hals en de rand van de korte mouwen. Inderdaad, details die verwijzen naar Jupiter zijn goed zichtbaar, met deze bliksemschichten op een gele achtergrond. Deze details passen goed bij Roma's schildvormige kuif. Aan de binnenkant van de kraag kunnen we ook het opschrift "MCMXXXVII . onderscheiden »Symboliseert de oprichtingsdatum van de club, in 1927.

Het uitshirt van Roma is basic wit maar blijft in dit thema gepresenteerd met het thuisshirt rond de Romeinse mythologie. Een gele, oranje en rode bliksemschicht is hier heel duidelijk zichtbaar op de romp van deze trui, helemaal vanaf het AS Roma-embleem tot rechtsonder in de trui. De inscripties in Romeinse cijfers zijn weer zichtbaar in de kraag. In de nek van deze trui verschijnen twee gele en rode banden.

Eindelijk, derde trui de AS Roma Voor dit Europa Cup-seizoen is volledig retro ! De Look vintage met dit jacquardpatroon bestaande uit cirkels met de initialen van de club "ASR", de V-hals en ten slotte dit old school Nike-logo maken dit shirt zeer origineel. Het lijkt erop dat de fans worden dan gewonnen door deze nieuwe jersey aangeboden door Nike.

Napoli voetbalshirts

In Italië is Napoli geen club zoals de anderen. Met een niet erg indrukwekkende staat van dienst, bestaande uit slechts 2 Scudetti, 5 Italian Cups, 2 Italian Super Cups en 1 UEFA Cup, belichaamt de Napolitaanse club het enthousiasme van Zuid-Italië.

Napoli symboliseert de populaire kant en het vuur van de clubs uit het zuiden van Italië tegen de rijke Italiaanse clubs uit het noorden, AC Milan, Inter en Juventus. Ook de Napolitaanse club beleefde zijn grote gouden periode, het Maradona-tijdperk. Gewend om te strijden om de laatste plaatsen in het kampioenschap, transformeerde Napoli met zijn Argentijnse genie en won tweemaal het Italiaanse kampioenschap, in 1987 en 1990. Ondanks zijn vertrek bij de club in 1991, Diego Maradona bleef zeer aanwezig in de hoofden van supporters van Napels omdat hij de geschiedenis van de club heeft gemarkeerd. Op zoek naar hun nieuwe Maradona, hebben Napoli zich aangetoond dat het zeer concurrerend in de afgelopen seizoenen te zijn, vooral wanneer Maurizio Sarri stond aan het hoofd van de club. Napoli liet toen geweldige spelfasen zien en maakte indruk op Europa in het voetbal, maar belandde toch achter Juventus in de competitie.

Onder contract met Kappa Heeft Napels onthuld de 3 nieuwe outfits voor dit seizoen 2021/22. Het thuisshirt gebruikt de traditionele kleur van de Napoli-club, namelijk blauw. De witte kleur is ook erg aanwezig op de schouders en aan de zijkanten. De clubsponsor Lete is goed zichtbaar in het midden van de trui op dit imposante rode blok.

Dit thuisshirt sportief ogende heeft een kraag met knoop, bijna als een poloshirt. Dan is het uitshirt kakigroen met een paar blauwe accenten bij de kraag en korte mouwen. De Kappa-logo's zijn hier in het wit op de rechterborst en beide schouders. Ten slotte is de derde trui het tegenovergestelde van de thuisshirt, omdat deze meestal wit is met blauwe accenten op de schouders en aan de zijkanten.